Villfarelsen Jehovas vittnen




"Tjuven kommer bara för att stjäla , slakta och förgöra " säger Jesus i Joh 10:10
Som varg utklädd till får har tjuven förklädd i Jehovas vittnens klädnad stulit det mesta av trons innehåll och lämnat efter sig ett sargat kadaver.

Nådens och trons evangelium har stulits och ersatts av en gärningslära.

Löftet om den Helige Andes smörjelse och kraft har bestulits från den troende för att istället endast gälla "de 144000"

Nattvardens välsignelse har också fråntagits den som är ett Jehovas vittne. Ett privilegium endast för"de 144000".

Namnet Jesus i vilket frälsningen finns och den som Anden vittnar om till förmån för namnet Jehova  som man menar är det korrekta uttalet av Gudsnamnet. Från Jesu vittnen till Jehovas.

Kristi gudom, inte minst, har ersatts och bytts ut till att vara en ärkeängel som uppenbarar sig i Kristus. Därmed berövas den troende på frälsningen enligt Rom 10:9

"Han svarade : "Se till att ni inte blir  vilseledda. Många ska komma i mitt namn och säga "Jag är Messias, och:  Tiden är nära. Följ dem inte!"



Kommentarer

  1. villfarelse är väl alla änglauppkomna lärorna likvärdigt. Religionerna är motbevisade!! det är bara till att titta in på min facebook sida som bevisar hur upplevelser förljuger människan.
    ta bara detta med att eran gudsupplevelse skulle vara sanningssägande. sanning lärande.
    även detta kan motbevisas idag.
    lärorna detta kommer med ej lära sanningen!!

    ta tex dessa sataniska upplevelser vi lärs vara rädda för genom tre olika skrifter.!!
    dessa som enligt skrifterna kan skada döda människor.
    ja även enligt bibeln ej bara tora eller koran.
    bibeln säger att man ska passa sig för satan då han kan sluka människan!!! löjligt.!!!
    Nej satans finns ej!! upplevs dock av troende satanister.
    Troende judar.
    Troende muslimer.
    Och troende kristna och även icke troende människor i olika grad upplevelser sådana upplevelser.!!

    upplevde själv sådant under många år.!! frigjorde mig själv ifrån sådana upplevelser.
    De upplevelser av satan eller av änglar är bevisligen falska upplevelser.
    Skriver själv om en del sådant som jag kommit fram till genom att ha upplevt och frigjort mig från upplevelser.
    På Bla min facebook sida.
    Har ni kristna något ansvar ifråga om att undersöka er fram till sanning ifråga om dessa upplevelser av både änglar och djävul.??
    undersöka det jag påstår.!!
    Att dessa upplevelser ej skapat människan och att sådant går att bevisa idag.!!
    https://www.facebook.com/veijo.impola/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg